משרד עורך דין א. טסמה

חברה גדולה בתחום התקשורת, ביקשה לסיים העסקתו של עובד שנפצע בתאונה. לפי המידע שנמסר לנו מאותה החברה, מדובר בעובד ששהה שבועות רבים באי כושר עבודה, מיצה את ימי המחלה הצבורים שלו, והונחה ע"י הרופא התעסוקתי לעבוד בתפקיד שאינו כולל הרמת משאות.

לפני מחלתו, העובד הועסק בתפקיד טכנאי התקנות רשתות אלקטרוניות, תפקיד הדורש הרמת משאות (בין היתר ארגז כלים, סולם וכד'), לאור הנחיות הרופא העובד לא יכול היה לחזור לעבוד בתפקידו. בנוסף, לחברה לא היה תפקיד חלופי מתאים בו ניתן לשלב את העובד בהתאם למגבלותיו הרפואיות.

לאחר שבחנו את עובדות המקרה, הבהרנו לחברה כי על פי הפסיקה בנושא, ככל שעובד אינו יכול לשוב לתפקידו בשל מצב רפואי, על החברה לבצע מאמץ כדי לאתר עבורו תפקיד מתאים, או לחילופין לייצר עבורו סביבת עבודה מתאימה שתאפשר את קליטתו בחזרה לעבודה, וזאת בהתאם להוראות חוק זכויות לאנשים עם מוגבלויות וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה האוסרים להפלות עובדים בשל מגבלתם הרפואית, ומחייבים מעסיקים להתאים את מקום העבודה לעובדים בעלי מוגבלויות.

המלצנו לחברה לבצע בדיקה מקיפה באשר לתפקידים החלופיים הקיימים בחברה, ולתעד במסמכים את הבדיקות הללו כדי שבשעת הצורך, ככל שהעניין יגיע להליך משפטי, תוכל החברה להראות שהיא ביצעה מאמץ אמיתי לשלבו בחזרה לעבודה.

הבהרנו לחברה שהיא חשופה לתביעה, כי למרות שהעובד מיצה את תקופת המחלה שלו, פיטוריו בנסיבות אלו עלולים להוביל להליכים משפטיים. בסיום הליכים אלה היה סיכוי סביר כי החברה תחויב לשלם לעובד פיצוי בגובה עשרות אלפי שקלים. במיוחד לאור העובדה שמדובר בחברה גדולה המעסיקה אלפי עובדים, אשר אמורה לספוג את הנטל הכלכלי של התאמת תפקיד לעובד עם מוגבלות.

לאחר מו"מ עם עורכי הדין של העובד, הגענו להסכמה לפיה יחסי העבודה בין הצדדים יסתיימו בהסכמה, וכי העובד יקבל פיצוי בגובה 2 משכורות (כ- 12,000 ₪), וזאת לסילוק מלא וסופי של המחלוקות בנושא.

העובדה שבסופו של יום יחסי עבודה הסתיימו בהסכמה ותוך מתן פיצוי נמוך יחסית, חסכה לחברה עשרות אלפי שקלים שהיא הייתה מוציאה על ניהול הליכים משפטיים ותשלום פיצוי לעובד לאחר הליך משפטי.

ניהול משא ומתן נכון וגמישות מצד הצדדים יכולים לסיים את המחלוקת בין העובד למעביד בצורה שתהיה מוצלחת עבור שניהם.

מעוניינים בייעוץ משפטי? צרו קשר עם עו"ד אבי טסמה בטלפון 050-7573158

Scroll to Top