משרד עורך דין א. טסמה

מדובר בשאלה די שכיחה בתקופת משבר הקורונה.

ראשית, חשוב להבהיר כי הוצאה כפויה של עובד לחל"ת (כלומר ללא הסכמת העובד), עלולה להוות הרעת תנאים, בגינה העובד יכול לבחור במסלול של התפטרות בדין מפוטר.

שנית, לפי פסיקת בית הדין לעבודה, הוצאה של עובד לחל"ת לתקופה בלתי מוגדרת (כלומר ללא מגבלת זמן) עלולה להוות פיטורים לכל דבר ועניין.

שלישית, בימים אלה (בתקופת משבר הקורונה) מעסיקים ועובדים צריכים לקחת בחשבון, שבנסיבות כאלה, יש סיכוי טוב שלא רק שמדובר בפיטורים אלא גם בפיטורים לא חוקיים, שכן בהרבה מקרים לא מתקיימים באמת הליכי פיטורים טרם ההוצאה לחל"ת. למען שלמות התמונה, יצוין כי עובד שפוטר בהליך פיטורים לא חוקי, עשוי להיות זכאי לתשלום פיצוי כספי (שיכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים) אך ורק על האופן שבו פוטר (וזאת לבד מפיצויי הפיטורים, ויתר הזכויות המגיעות לעובד במסגרת גמר החשבון).

לסיכום, גם אם אפשרות ההוצאה לחל"ת נראית הכי מתאימה בנסיבות, מומלץ לעשות את זה בהתאם להוראות החוקיות הרלוונטיות (כלומר בהסכמת העובד ולתקופה מוגבלת בזמן) ובאופן שייצר מינימום של סיכון, הן לעובד והן למעסיק.

בנוסף לכך, בתקופה בה המצב הכלכלי לא ברור, עדיף תמיד לשאוף להגיע להסדר מוסכם, בין אם מדובר בהוצאה לחל"ת, בין אם מדובר בהמשך עבודה בתנאים שונים ובין אם מדובר בפיטורים. באופן הזה, ניתן למצוא מתווה מוסכם שיחסוך לשני הצדדים הרבה זמן והוצאות.

מעוניינים בייעוץ משפטי? צרו קשר עם עו"ד אבי טסמה בטלפון 050-7573158

Scroll to Top