משרד עורך דין א. טסמה

עובד ששהה בביתו חודשיים לאחר פציעה, גילה לתדהמתו שמקום העבודה כבר מצא לו מחליף. משרדנו דאג שיקבל את כל הפיצויים שמגיעים לו!!

למשרדנו פנה עובד שנפגע בתאונת דרכים, אשר נעדר כחודשיים ממקום עבודתו, ולאחר ששב לעבודתו נמסר לו ע"י הממונים עליו כי החברה בה הוא עובד שכרה עובד חדש לתפקיד שלו, ונמסר לו כי לאור זאת הוא יועבר לתפקיד אחר. הבעיה הייתה שהתפקיד החלופי שהוצע שונה בתכלית מהתפקיד אותו מלא העובד לפני שנפגע בתאונה. לפני הפציעה העובד עבד רק במשמרות בוקר ובמסגרת שעות קבועה, כעת, בתפקיד החלופי, מדובר בעבודה במשמרות ולא במסגרת שעות קבועה. יתרה מזאת, בעוד בתפקידו לפני הפציעה העובד היה ממונה על מס' עובדים, בתפקיד החלופי הוא לא היה ממונה על אף עובד.

הלקוח, אשר חש שהתפקיד החלופי מהווה הרעת תנאים, פנה לחברה וביקש להשתלב בחזרה לתפקיד הקודם. בתגובה השיבה החברה כי ההחלטה כבר התקבלה, וכי בנסיבות אלו ככל שהוא מסרב להשתלב בתפקיד החלופי, החברה תראה בסירובו כהתפטרות- וכפועל יוצא מכך העובד לא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים והודעה מוקדמת (העובד זכאי עפ"י חוק להודעה מוקדמת בת חודש ימים).

העובד התקשה להשלים עם רוע הגזירה ופנה אלינו לקבלת סיוע והכוונה. לאחר שבחנו את כל העובדות החלטנו ללוות את העובד בסוגיה זו.

שלחנו לחברה מכתב בשמו של העובד, במסגרתו התרענו כי החלטת החברה, שהתקבלה באופן חד צדדי וללא תיאום עם העובד, מהווה הפרה בוטה של זכויותיו של העובד, במיוחד כאשר מדובר בעובד שנאלץ להיעדר מעבודתו עקב פציעה בתאונת דרכים. הבהרנו לחברה כי ככל שהיא לא תבטל החלטתה, ייאלץ העובד להתפטר בדין מפוטר (כלומר התפטרות שתזכה אותו בפיצויי פיטורים והודעה מוקדמת), שכן על החברה היה, לכל הפחות, לקיים הליך של שימוע בטרם התקבלה ההחלטה לקלוט עובד חדש לתפקיד ולהעביר את הלקוח שלנו לתפקיד אחר.

לאחר מס' התכתבויות עם החברה ולאחר שניהלנו מו"מ בשמו של הלקוח, הצלחנו להגיע לפשרה לפיה העובד יסיים העסקתו בחברה וזאת תוך תשלום מלוא פיצויי הפיטורים, תשלום הודעה מוקדמת (בגובה שכר חודשי מלא) וכן פיצוי נוסף בסך של 3 משכורות.

אנו מזכירים שהחלטה חד-צדדית של המעסיק עלולה לחשוף אותו לתביעה, וכן שתמיד כדאי לעובדים לברר ולעמוד על זכויותיהם.

מעוניינים בייעוץ משפטי? צרו קשר עם עו"ד אבי טסמה בטלפון 050-7573158

Scroll to Top